+16/12/08


hej igen!


Vad innebär det för hela din varelse att komma ut ur kampen och in i att leva livet? Hur känns det nya livet?
Vilken är skillnaden?

Jag skulle beskriva det på följande sätt: "JAg är mätt, känner mig behaglig till m ods och lugn. Det är som om jag varit hungrig hela livet, tom på något vis, och haft en ängslig aktivetet som fört mig framåt. Jag känner mig hög,  inte berusad utan stadigvarande belåten. Ett tillstånd som inte varar i minuter utan timmar och ibland i dagar. När negativa eller stressande saker inträffar kan rytmen störas, men jag hittar snabbt balansen igen. Det är en känsla av harmoni, tillfredsställelse, att vara precis här och nu och att vara det jag ska vara. Saknar inget, är nöjd, tillfreds, belåten i stunden och dricker livet eller badar i livets ström. Jag vill fortsätta att leva i detta tillstånd. Det är slut på jakten!

Hur känns det för dig?

-------
Lycka är ett ord med många nyanser och man kan vara lycklig på olika sätt. Det finns en stor grundlycklighet som handlar om basala förutsättningarna som livsstil, hälsa, arbete, familj, barn, vänner, bostad, hemmiljö etc. Det handlar om att känna sig tillfreds och belåten, kanske inte med allt sammtidigt, men en stillsam, tyst lycka som finns i bakgrunden.
Att bli lycklig är att vara lycklig. Det handlar om en inställning till livet. Det är tex att kunna ge sig själv positiva och goda saker och upplevelser och sedan även njuta av dem.
Konsten att vara nöjd är något du kan träna upp.
Japp så vare med det =)
_______________________________

poff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0