31/12/08


Hej hej onsdag!

Ja idag äre nyårsafton.
För mig andreas och Zebel har det bara varit lugnt.
Zebel har återhämtat sig idag- va ju på lillänge i går.. va in på djuraffären åkte bil och va till min lägenhet, sen vare ju dagen före, så det var rätt mycket folk där. Så hon blev lite stressad av alla bilar men andreas bar henne. höhö!

Fick höra en rolig sak idag! =) Men fick oxå höra en tråkig sak..

Ursäkta men vad fan har jag gjort dig?!
Jag vet fan inte hur jag ska göra för att du ska bli nöjd.. Det är inte bara jag som ska höra av mig..! Och äre meningen att du jämt ska säga nej när jag frågar om vi ska ses eller hitta på något eller erbjuder dig att komma hit för att se på film...?!
Anledningen till att jag slutade höra av mig va för att du jämt blev sur så fort jag inte kunde sova över... jag kan inte göra det för att jag har vissa saker jag vill göra innan dagen börjar. Det blir helt fel liskom. Jag gillar att sova hos dig så det är inte det men va fan så fort jag inte kan så blir du sur.. så fort jag säger att jag ska vara me andreas blir du sur. Jag menar jag vill faktiskt ha dig som vän men orkar inte hålla på att ställa mig själv till försvar hela tiden.
Du hör ju knappt av dig du heller.. Vi har ju två helt olika liv. Det måste du acceptera.. du kan inte äga någon annan vän för att vänner är man med hittar på saker och man har olika vänner för att göra olika saker med dom, vissa kan man göra samma sak med oxå. Sen tycker jag ju att det är jobbigt att alla hela tiden säger att jag måste banta när jag redan gör det, jag gör liskom mitt bästa och har gått ner över 30 kg men du eller nån i din familj bryr sig inte eller märker det inte ens! Det är jobbigt. Jag har roligt me dig men det handlar ju om ge och ta.. jag ska inte hela tiden vara hos dig utan vi må ju kunna hitta på något annat hemma hos mig eller något sånt.
Sen tycker jag inte att du kan bli sur för att jag eller någon annan av dina vänner umgås med nån annan, som sagt man kan inte styra eller bestämma eller äga någon annan.

Jag får hela tiden ändra på mig..orkar inte ¨hålla på med det nu utan nu är jag den jag är och passar inte det så lägg inte energi på mig då!
Eller säg det så behöver inte jag lägga onödig energi på att tänka på vad jag gjort för fel.

Ja och nu äre så att jag älskar andreas och har inte träffat någon som förstått mig så bra som han gör, acceptera att jag valt honnom och att jag vill bygga ett liv me honom. Jag kan inte komma hit och dit längre för att vi har en liten valp. Det är ett stort ansvar som ligger i det och jag ska göra allt jag kan för att få till henne som en bra och trygg hund.
Jag vet att det är mycket tid som man måste lägga på henne och det gör jag och tycker det är roligt.

Är så trött på att det ändras i sista stund det man bestämmt.. som om det ska gå bra för mig hela tiden att det ändras hit och dit. Jag menar jag kan oxå se fram emot saker som planerats och vad händer sen när det ändras då.. jo man blir väl besviken.. eller om man ställt in sig på en sak och så blir det inte så.. samma sak för mig som för dig..!
Kännslan är den samma.
jag vet att jag oxå gjort det nån gång men då blir det faktiskt ett vädlans hålligång.. och när det är för mig så känns det men jag försöker att inte tänka på det och gå vidare och inte göra sån stor sak av det hela.. för det är ju om ge och ta.. jag gav mig för att kanske få något tillbaka, men medans jag väntar hinner jag ge mig nån gån till i hopp om att få något tillbaka.. men det kommer aldrig.

Jaja nä nu ska jag ta hand om tvätten jäveln. Vi försökte bädda sängen men zebel fick nå jälva damp ryck så nu är man helt slut. Försökte hålla lugnet och det gick rätt bra. Började med att hon skrämde sig själv sen blev hon uppspelt, då äre ju ingen mening att skrika eller dra eller trycka ner henne då blir hon bara stressad och hoppar upp och är ännu mer uppspelt...  Blir väl så när hon sovit så pass mycket som hon gjort.. Men man ska hällst inte väcka en valt när den sover och drömmer precis som det är me barn.. full rulle kan jag lova! Gott nytt år då.
¤Poff¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0