21-10-08

Hej hej tidsag!

Ja då sitter jag på skolan och gör ett svenska arbete.
Tänkte ju bara säga hej! haha! =P

Denna tisdag började ju bra måste jag till lägga.=)

Vaknade innan klockan ringde hos Älsklingen.. vet inte vad det är där men jag vaknar alltid jätte varm och härligt klibbig i nacken. Urs fy fan nu igen tänkte jag. Okej förut för någon dag sedan, då hade jag ju ändå feber. Men nu då?! Täcket är väl varmt då.. men jätte mysigt. hihi!
Myste några snabba minuter tills Andreas slängde ner benet på golvet och sa -Jag måste tända lampan!
Jag: -mum åh redan.. ja men gör det då får jag bara slänga över lite täcke för ögonen så man inte blir blind..! Jag gjorde det och han tände lampan. Han satt där på säng kanten och kliade sig i huvudet och sedan i ögonen, jäspade och utbrast en djup suck! Jag tittade fram lite försiktigt från täcket och frågade -Äru trött? Ja! svarade han.
 Okej sa jag bara sen gick han upp på toa och jag hörde missimufflan komma springandes från vardagsrummet.
Hon lät lite som hon alltid gör och ja sa ja kom då som jag alltid gör! haha! Hon lät igen, jag låg orörd och sa ja! haha men hon hoppade ju iaf upp i sängen. La sig där så jag kunde klappa henne och mysa lite med henne. Hon blinkade lite nyvaket och tittade på mig.
Jag låg kvar och lyssnade på vad andreas gjorde och tittade och funderade lite.
Funderade på om jag skulle ta en snabb dusch eller om jag skulle skita i det eftersom jag ändå ska ut och gå och bli svettig sen när jag kommer hem. Ja, så beslutet va ju inte sååå svårt! Jag gör det sen efter min morgon promenad...

Tillslut kom Andreas och sa till mig men gumman du må kliva upp nu!
Ja sa jag och gjorde det. In till köket på en gång hällde upp kaffe gick till tvrummet och gick sen till sovrummet.. letade lite bland kläderna och sen in på toa.
Sen ringer min mobil Oj helvete utbrast jag är klockan redan kvart över sex!! Här går jag å söver! Fan jag har ju inte ens fått på mig byxorna. Där började paniken. Yrade runt ett tag och plockade ihop och la det jag skulle ha med min till stan i hallen. kommer in i köket dricker två snabba klunkar kaffe sen vatten sen ser jag att mina cigg låg där borta Ja mina cigg! yrade runt ytterligare ett varv förutom tv rummet. Sen säger jag till andreas att han kan ju gå ut å starta bilen så kommer jag. va fan ciggen! jag vet att dom låg här! yrade runt ännu mer i panik jaja tänkte jag Andreas måste ha tagit dom.

Släcker lampan säger hej då till missemurran å låser dörren springer ut till bilen.. Slänger mig in i bilen och säger till andreas visst tog du mina cigg.
Ja! okej grett köör! morgon kaos bland biljävlarna! på vägen skriver jag ett sms till maria och frågar om hon ska gå med hunden kan vi ju göra sällskap jag ska bara hem fram å tillbaka för att betala lite räkningar.

komemr till torvalla centrum jag kliver ur bilen pussar älsklingen och säger hej då hoppas du får en bra dag! Ja du med säger han och stänger dörren.. Brumm han åker och jag går hemmåt kommer in sätter på datan sen tven.. tar upp alla räkningar som jag ska betala och gör det.
Maria ringer.. grett pratar med henne lite och ska ta ett bloss... Vart fan la jag mina cigg?! Jaja som tur va hade jag nöd ciggen liggandes på fläkten tar en sån. Sen bestämde vi hur vi skulle gå så det va grett!

jag gick på toa släckte ljusen sen gick jag. =)
Andreas ringer och säger att han har mina cigg.. Ahaa okej det var alltså där jag hade dom!
Åhhh fan oxå jag har ju bara två nödisar kvar.. du får komma på din rast säger jag. okej med en suck säger han.

Jag och maria var skit stressade båda två för att jag skulle iväg till skolan och hon till tandläkaren.
vi går fort som fan hunden hinner inte nosa överallt! kommer iaf hem andreas kommer me ciggen jag kommer in gör kaffe häller upp vatten dricker tar medecin och blir piss illamåande.. dricker kaffe tar ett go bloss äntligen!
Pratar med mimmi. Yrar runt i lägenheten... lägger fram kläder jag ska ha sen efter att jag duschat. lägger iordning alla papper och böcker jag ska ha med mig till skolan.. Dricker chaken, sköljer ur den och sen in i duschen stressar så jag höll på att spy ut igen på med kläder telefonen ringer, har inte tid att svara, trycker bort får sms.. svarar och säger att jag inte har tid.
smörjer in ansiktet och kletar på med smink. jag blev nöjd grett! tog kort för att se om ögon brynen blev jämna. Yes det blev dom!

Tittar på klockan å helvete vad tiden har gått! tar vatten cigg mobil chaken och påsen, på me jacka skor iväg till bussen..
Å helvete vad tid det tar för bussen nu då.. jag blir lite smått irriterad och tänder min fimp som jag inte hann röka upp tidigare! läser ett sms av Andreas.. okej! Får spunk ringer upp...och får annu mer smunk! för han kunde inte snacka för att han va ju på fika rummet men fel å inte säga att vi kan ta det sen än att sitta å inte ens lyssna och svara som om det är en jobb sak vi snackar om.. m, a, jo... a vad gör du nu då? jag väntar på bussen irriterat, aha okej. jag säger en sak som handlade om smset och han frågar igen vad gör du nu då är du hemma? Nej jag står ju fan och väntar på bussen jag ska till skolan! Jaja jag blev less sa vi tar de där sen! puss hej. lägger på å ÄNTLIGEN kommer bussen. 
Bussen kommer och han kör skit sakta som en jävla snigel jävel.. Jag har fan inte tiiid med de här tänkte jag!
Va fan dom brukar ju köra på som bara fan annars vad äre för fel nu då?! Äre för att jag inte har tid eller?! tänkte jag.

Hoppar av bussen och små springer till skolan kommer med andan i halsen och träffat svenska läraren... ohh! Vad bra säger hon jag va precis på väg att ringa till dig. Aha okej ja men nu är jag här! =) Hon skulle hämta något jag går och fyller vattenflaskan. Sen iväg på mötet.

sitter där lugnar ner mig jävligt bra. funderade lite..och kommer inte ihåg hur fan jag gör med tiden..eller gjort av den.. kom på att jag la för mycket tid på sminkningen denna dag men jag vill ju känna mig fin när jag åker iväg.
Men jag behöver nog inte vara så där lång tid å så noga säger jag sen när dom frågar hur vi ska göra för att jag ska komma hit till halv elva och verkligen passa den tiden. Jag svarade sen oxå att jag kan ju pröva me att bara bestämma mig för att jag ska iväg och ha betyg så kanske det fixar sig. Dom höll med mig och att jag gjort framsteg men det är inte klart ännu. Jag sa oxå att jag tycker det går frammåt och att jag kan ju inte ändra allt på en natt hur mcyket jag än vill det.

oj oj fan vad långt det blev nu då.. sen har jag lite mera att säga men skit i det för nu blev de här så längt!

Ingen pallar väl läsa min jälva blogg för att det är så mycekt.. Men men nu äre gjort!
Dags att göra klart det sista på svenskan nu då och skriva ut det innan Andreas kommer.

Puss Pufflan

Kommentarer
Postat av: linnsey

Joho, jag orkar läsa din blogg=)

2008-10-21 @ 19:53:09
URL: http://linnsey.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0