07/01/09

hej hej onsdag!!

Jag hatar denna jävla vägg jävel..!! (nån som har lust att hjälpa till att tepetsera denne fula irriterande vägg)
Jag hatar att det inte finns nån fläkt jävel här! (men det är på gång. =) grett!)
nu ska jag ut och röka sen ska jag ta mig en lång jälva dusch!
bye poff!
___________________________________________

Sluta för helvete att försöka vara bättre än mig..! Varför hålla på att jämföra hela tiden?! Livet är inte nån jälva tävling.. Att du ens orkar..?Att jag ens orkar lägga ner tid på att skriva det här..?! Men att skriva om det är inte lika jobbigt som att vara och göra så.. Än att ha det som beteende.


VA nöjd för det du har nu i stället...
Sluta gnäll och lev för helvete i nuet.. det som har hänt har hänt och du kan inte ändra på det.. blir ju inge bättre för det. DEt går liskom inte att fly, du föddes acceptera det och gör då något bra av den tiden du är här så folk minns dig..kanske så folk minns dig för något bra.. än att folk minns dig för något du inte ville vara!
Det som har hänt har hänt och det handlar väl om val och vad man vill göra. Känn efter först då än att bara göra något hastigt.. allt har en konsekvens eller flera konsekvenser.
 
jag tycket då fan att det är dags att sluta att tycka synd om sig själv och ta tag i det livet man har fått.. och skapa det till något du vill ha och trivs i!
------------------
det va allt från mig..

Älskar dig Andreas Zebel och kissimurran! <3
Jag måste bara få säga att vi skaffade inte zebel för att ni har hund. Som säkert många tror... Vi har ju planer.
Vi vet att det är en krävande hund och att den behöver mycket tid. Det är mycket påfrestande att ha henne, jag känner mig otillräcklig, och varje gång hon får sitt damp anfall vet jag inte riktigt hur jag ska bete mig men jag har aldrig slagit henne för att jag inte vill att hon ska tappa respekten för mig. Men just att föröka hålla lugnet när hon biter skit hårt och skäller så det ekar  i huvudet. Jag och andreas har läst mycket om rasen och folks bloggar om deras valpar.. Oftast växer dom i från det mesta. =) och skönt är väl det! Nä nu måste jag träna hennes psyke lite så hon har lite att göra. Har ju typ sövit hela dagen nästan. haha!
Krävande..brukshund..krävande vakt eller kamp.. En sur skalle
Men jag är lika sur skallig jag så jag ge mig fan inte! Jag och andreas kommer få till henne det har båda bestämt sig för. Vi har samma krav på henne. och säger lika till henne. Det är bra.
pofff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0