09/01/09

Hej hej fredag. =)

Vaknade inte på den bästa sidan idag men det gick över som tur va. hähä!

Idag ska lilla fis Zebel till väterinären och få en spruta. kvart i fyra va det..

Tror jag ska börja träna henne på att åka buss och vara i stan bland folk och andra hundar. Jag menar när man går här stöter man på nån enstaka.. som nyss när jag va ut så träffade jag en tant å en gubbe.. me hund, den va 7 år eller nå lugn å snäll men zebel måste veta att alla hundar är inte snäll och alla människor är inte snäll.. Tanten började ju prata oj oj vad liten hunden är.. ja sa jag den är bara drygt 12 veckor. Nä men oj säger hon då äre ju bara en liten bääbis dårå..? Ja sa jag. sen gick vi vidare. Det gick ju rätt bra att gå me henne i koppel idag. vi brukar ju mest ha henne lös men det är lite oroligt när hon springer iväg när man är på en parkering eller något.. jag menar jag vill ju inte att det ska hända något.. Ibland lyssnar hon galant men ibland bara skiter hon i det och springer hem eller fram till folk. Vi måste försöka få bort det.

Ja nä nu har hon sovit fått mat och en lagom promenad. Idag gick det nog så bra som det gjorte för att det inte va så kallt ute. =) Nu ligger hon här i kattens klösfotölj och söver lite till så jag ska försöka gå å duscha medans hon ligger och slummrar. Tänkte ju göra det förut men då vaknade hon så det va ju bara att ta med henne ut pissa och gå in igen.  

Ja vad menra.. Fick ovätnat besök till brunflo igår så jag åkte me dom till stan. Jag blev förvånad och glad iaf. =)
ja nä nu ska jag ta mig ett bloss sen skynda mig in i duschen.
Skriver väl mera sen om det kommer något mera att till lägga. hehe! =)
 Jo just det ja! Va in till stan i går kväll för att komma bort från hemmet lite och medans jag va där vare Andreas som fick ha Zebel. Jag behövde träffa er det va skönt. Men jag blev oxå orolig för vad som kommer ske nu..? Vi kommer fixa det här det vet jag. Om vi bara lägger ner tid på det och energi så blir det fint. Så länge man är konsekvent och har bra diseplin motionerar och ger dom kärlek sen så går det fint. Hoppas jag iaf. hehe! =)
________________________________________
och glöm nu inte!
VA nöjd för det du har nu i stället...
Sluta gnäll och lev i nuet.. det som har hänt har hänt och du kan inte ändra på det.. blir ju inge bättre för det. Acceptera att det har hänt, bearbeta det låt det ta den tiden det behöver. '
Det går liskom inte att fly, du föddes acceptera det och gör då något bra av den tiden du är här så folk minns dig..kanske så folk minns dig för något bra.. Än att folk minns dig för något du inte ville vara och något mindre bra!
Det som har hänt har hänt och det handlar väl om val och vad man vill göra. Känn efter först då än att bara göra något hastigt.. allt har en konsekvens eller flera konsekvenser.
Du vet att du klarar av att göra det bättre än vad det är. Blicka frammåt och var närvarande för varje dag!
------ 
Jag tycket då fan att det är dags att sluta att tycka synd om sig själv och ta tag i det livet man har fått.. och skapa det till något du vill ha och trivs i..!!
------------------
 poff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0