22/01/09


Hej hej torsdag!

Fan vad mycket det har hänt idag då.. haha!
Skönt att det händer något. Höhö!

Vaknade i morse när andreas nästan skulle åka han frågade om jag skulle me till stan.. nä fan sa jag sen låg jag och zebel och trynade tills klockan ringde halv åtta.. jag vaknade men inte Zebel. Sen ringde frugan och frågade om det blev nå bloss. Och helvete vad gott det va.
Jag kollade som vanligt på vakna me the voice. Haha dagens gäst var Caterine Zyttomerska eller hur hon nu stavar sitt namn och efternamn..
Satt ju och kollade bloggkoll som nu har bytt namn till bloggloving.. men iaf så har jag hennes blogg på koll alltså och dom nämnde för någon dag sen att hon cathrine Z hade ett blogg bråk me Blondinbella! Det har ju oxå varit tidningsartiklar om det.+
 Jag läste lite om det. Men i iaf så va hon där i dag på the voice och betättade vad bråket handlade om och jag tycker hon har helt rätt!
Blondinbella babblar bara om kläder som dom flesta, kanske hälfsen av hennes läsare inte har råd att köpa och sen snackar hon bara om utseende.. liskom hon är nu 18 år! Och beter sig fortfarande som en fjant.. Allt handlar väl fan inte bara om att fixa naglarna och bleka tänderna och köpa nå fula kläder som är svin dyra..?! Eller allt är väl inte fult men va fan! Sträva att bli något som alla vill att hon ska vara.. Hon har ju ändå bara nån PR agent som säger åt henne vad hon ska säga i tv..därför hon inte vill ta upp nån debatt i direkt tv.. för att hon kanske inte vet då vad hon ska ha för svar när hon får stå där själv. Hon är så jävla dubbel!! Sen säger Blondie att C.Z är en förebild.. men Blondie själv då.. som har mer läsare.. Det är nog roligare som ung att läsa en ungdoms blogg om vad som är inne och ute.. Hon har själv svält sig för att komma i en klänning till nyår och har fördommar mot tjocka.. Nä hon är en bluff.. lets dance går det ju inte heller så bra för henne. Hoppas hon skart åker ut. Hon är ju bara kändis och media kåt så det bara skriker om det. Och sprutfärgar sig brun,, som om alla hennes läsare behöver göra det då..? Ehhm nä tror inte det.. och som om alla har råd med det?! Hon är ju en bortskämd unge som glider på en räkmacka.. det skriker ju bara ÖVERKLASS!!!! om henne!
Pungt jälva slut C.Z har rätt helt och hållet!
Pungt jävla slut!

Ja vidare till dagen.. Emma frågade om jag ville hänga me till stan.. Sen frågade Johan.. dom skulle ändå träffas idag så han frågade om inte jag oxå skulle hänga med.
Okej tänkte jag.. Så det var bara att slänga sig in i duschen och gissa vad fan som händer då..?! Jo ventilen åker ner.. jag kunde fan ha fått den i huvudet..och kort som jag är så nådde jag inte heller för att sätta tillbaka den.. JAha men va fan har jag tid me det här då jag hade en halvtimma på mig att duscha sminka mig och klä på mig.. Hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig heller men jag hittade något tillslut. =)
När vi va inne på stan så träffar vi johan på en gån och går lite me han och tog ett bloss och pratade..
 Tog ju med Zebel för att träna henne att vara i stan bland mer folk och sånt, för jag menar hur mycket folk träffar hon här och i torvalla då? haha! Emma ville gå in på nån affär men jag ville inte lämna hunden utanför när det var första gången hon va inne i stan. Så hon väntade tills Madde kom. Ja sen kom oskar en vän till johan. Det var nästan ingen som märkte att han kom fören jag vände mig om och såg att det var han och sa hej. Sen kom madde och sen ringde maria.. Så jag johan och oskar gick till busstorket så lilla fryslorten fick värme. Sen kom maria och nån mer som johan kände så vi gick ut och tog ett bloss. Emma och madde var i affärer då.
Sen blev det kaos för jag pratade med Emma i telefonen och så kom det en telefon försäljare från 3. =)

Jag mötte en tjej hon kollade på mig jag kollade på henne och tyckte jag kände igen henne.. Men jag kom inte på vartifrån. Men sen när vi satt där på huk mitt i gågatan typ så slog det mig.. MEN! Sålde inte du telefoner förut i Göteborg? Jo men det va länge sen sa hon. Ja sa jag det var ju ett tag sen jag va där och köpte den oxå. Då sa hon kan det ha varit för 1 ½ år sen? -Ja sa jag. Jag frågade vad dom gjorde här och lite sånt.. Dom skulle till åre oxå. Sen satt vi och pratade om hunden ras och vart den var köpt och för hur mycket och hur den var i psyket. Hon hade oxå hund.. sen kom hennes tre arbetskamrater. Trevligt men jag va stressad.. haha och en utav dom var allergisk. Vi snackade på lite och sen gick vi vidare för dom va tvungen att jobba vidare oxå så. Men det va ju kul att stöta på henne igen. Jo hon frågade oxå vart jag bodde jag sa ute i torvalla funkar 3 bra där då? ja svarade jag. Sen frågade hur länge jag bott här och vad jag gjorde i Gbg när hon sålde en telefon till mig jag svarade att min brorsa bor där me sambo och barn. ahaa okej sa hon ja sen gick vi.. sa hare gött hej! =P

Jaja men iaf så gick vi vidare för att kolla vart madde och emma va.. Sen fick jag ett sms av johan att han skulle åka och hämta saker.. jahapp tänkte jag sen träffade jag oskar igen.. frågade om han skulle ut i kväll eftersom han kom me två kassar öl. Han visste inte. Sen säger maria att hon ville jätte gärna ut i kväll.. Jag frågade henne om varför inte vänta tills nästa torsdag då för då kanske jag kan gå ut för då lär jag fått mina sista räkningar. Mimmi och Jenna ska ju ändå ut då så vi kan ju va me dom oxå. Frågade även om hon ville me till brunflo.. men nej hon ville ut coh dricka.. Jahapp okej sa jag inte så mycket att göra åt det.

Hon sprang på bolaget medans jag väntade på busstorget sen ringer andreas han kommer innan hon är klar.. han stod där bussarna kör och tror du inte på fan att det skulle komma en flyg buss precis då när vi skulle stå där.. inte så länge.. först kom den så andreas flyttade på sig men sen backade den ut på engång, vare liskom nödvändigt att åka dit från början då..? Ehhm näää! Jaja sen vare fyra till bussar som gick sammtidigt så vi kunde inte stå nån stans.. kaos säger jag. Maria ringde precis när vi körde ut så vi kunde ju inte vända heller.. Vart är ni då säger hon ja vi var tvungen att åka för bussarna.. vi va i vägen, man får ju inte stå där egentligen.

Kommer till torvalla och tar in posten slängde kycklingen som mamma köpte i frysen sen åkte vi till brunflo. hehe ja jag bytte vatten till katten och gav henne blötmat oxå tyckte hon va värd det när hon ska vara själv. Fick nyss ett meddelande av johan. Han sa förut att han ville låna min katt.. ja sa jag det går ju bra. Nu skrev han och frågade igen om han fick låna henne. Det blir ju jätte bra för då vet jag att hon har sällskap och hunden kommer inte jaga katten. Han får låna henne tills hunden har blivit större och tills emma har flyttat hit. =) Det blir ju hur bra som hellst! =D

Mimmi ringde oxå. Tänkte ju på henne när jag va på stan, hon skulle ju kolla på en lägenhet idag. Grett. Vi hade ju sagt att hon skulle ringa efter att hon kollat på den så det gjorde hon. Hon lät nöjd och glad. JAg blev hoppfull! =) Skönt hoppas du kan flytta snart. ;)
När vi kom till brunflo gick vi in på affäden och velade om vad som gick fortast att göra pannkakor eller kyckling som man här in i ugnen...som är djuptfryst.. vet inte men det var billigast att göra pannkakor iaf så vi gjode det. vi åt blev mätt tog kaffe på det och frun frågar igen om det blev någe bloss så det var jätte lägligt. Vissa dagar funkar det bättre än andra att ta bloss pauser. Ibland är vi i takt och ibland otakt sånt som händer. =P höhö!
Zebel sov sen gick vi ut me henne och hon va lös mest hela tiden och jävlar vad glad hon va för det. =) oj oj. Hon är ju så gla' i folk. HElt slut är hon iaf höhö dampade runt här förut för att hon va för övetrött men när hon hoppade upp till fotöljen satte jag mig där kollade henne i ögonen och tog henne i skinnet inte så hårt men hon suckade och blev lugn.. sen smög hon till sovrummet och hoppade upp i sängen. Så nu ligger väl dom och trynar. haha! Andreas märkar aldrig när jag kommer och lägger mig förutom när jag precis har varit ute och rökt för det är ju han som har go värmen och jag kommer som en isbit. haha!
Jo kom på en sak till jag och mimmmi pratade om att vi skulle ta en handlings runda på lördag när dom ändå har lånat Ronnies föräldrars bil. Grett sa jag! jag ska redan skriva upp nu vad som ska handlas så det inte blir några onödiga köp. =)
Ska lägga mig nu för imorgon ska man upp och tvätta kl sju..fan vad drygt men det måste ju göras nu vi är ju två och har inte tvättat på två veckor så det är rätt mycket..suck!
Nä det var allt för mig. da poff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0